- Procedury wprowadzania zmian w zakresie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole/przedszkolu.
- Rola , zadania i odpowiedzialność dyrektora placówki oświatowej w zakresie ochrony danych osobowych i bezpieczeństwa informacji.
- Specjalne potrzeby edukacyjne dzieci i młodzieży – nowy model udzielenia i organizacji pomocy psychologiczno- pedagogicznej.
- Motywowanie uczniów do nauki – jak skłonić do nauki ucznia trudnego?
- Przeciwdziałanie przemocy w rodzinie i stosowanie procedury niebieskiej karty-praca grup roboczych.
- Edukacja prawna dyrektora szkoły – stosowanie Kpa w postępowaniach skargowych oraz sprawach dotyczących uczniów i wychowanków.
- Optymalizacja wydatków na zadania oświatowe gminy.
- Zrozumienie i indywidualne podejście do ucznia droga do sukcesu dydaktycznego.” i wiele innych.
Monika Denkiewicz – nauczyciel
Ukończyła studia licencjackie o specjalności: pedagogika wczesnoszkolna, studia magisterskie o specjalności: „Pedagogika Ogólna na UMCS w Lublinie, studia podyplomowe „Edukacja i rehabilitacja osób z autyzmem i Zespołem Aspergera” w Wyższej Szkole Ekonomii i Innowacji w Lublinie oraz studia podyplomowe – Edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną (oligofrenopedagogika) w Wyższej Szkole Gospodarki Euroregionalnej im Alcide De Gasperi w Józefowie. Ponadto podwyższa swoje kwalifikacje uczestnicząc w kursach i szkoleniach m.in.:
- Kształtowanie umiejętności i postaw – innowacyjność, kreatywność, praca zespołowa.
- Jak wspierać ucznia w uczeniu się.
- Mnemotechniki – jak usprawniać pracę uczniów.
- Kierownik wycieczek szkolnych.
- Wspieranie rozwoju komunikacji osób ze spektrum autyzmu.
- Trening umiejętności społecznych dla uczniów z autyzmem i Zespołem Aspergera.
- Syndrom Nieadekwatnych Osiągnięć – dlaczego osiągnięcia uczniów są niższe w odniesieniu do ich możliwości.
- Dzieci i młodzież w kłopocie – praktyczna pomoc dla uczniów z trudnościami szkolnymi.
- Uczyć i zrozumieć dziecko z ADHD.
- Praca korekcyjno – kompensacyjna z dzieckiem w wieku przedszkolnym.
- Neurofizjologiczne podstawy Integracji Sensorycznej- I stopień;
- Terapia i Diagnoza Integracji Sensorycznej- II stopień;
- Masaż I i II stopnia
- Kurs podstawowy I stopnia w zakresie Ruchu Rozwijającego bazującego na metodzie Weroniki Sherborne;
- Dziecko z Afazją w przedszkolu/szkole;
- szkolenie z Theraband;
- szkolenie z KinesioTaping;
- Rehabilitacja sportowa;
- 3 stopnie języka migowego;
- Trener II klasy w pływaniu;
- Warsztaty Aqua Fitness.
- Terapia Ręki st. I i II;
- KORP- Karty Oceny Rozwoju Psychoruchowego;
- VB- MAPP- ocena i planowanie terapii;
- PEP-R;
- Neurosensomotoryczna Terapia Taktylna;
- Terapia Behawioralna – III modułowy kurs bazowy;
- LEGO TUS
- Attention Autism;
- Alternatywne i wspomagające metody porozumiewania się;
- Symultaniczno- sekwencyjna metoda nauki czytania;
- Terapia małego dziecka z autyzmem;
- Diagnoza dziecka z autyzmem;
- Zachowania trudne dzieci z autyzmem.
Ponadto ukończone kursy:
- Kurs podstawowy I stopnia w zakresie Ruchu Rozwijającego bazującego na metodzie Weroniki Sherborne.
- Kurs doskonalący „Trening umiejętności społecznych dla uczniów z autyzmem i Zespołem Aspergera.”
A także szkolenia:
- Wspieranie rozwoju komunikacji osób ze spektrum autyzmu.
- Terapia behawioralna w pracy z dziećmi i młodzieżą z autyzmem.
- Dziecko z afazją w szkole/przedszkolu.
- Agresywne dziecko- gry i zabawy rozładowujące napięcia w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej.
- Techniki wyciszające i relaksacyjne w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej.
- Kurs bazowy: ABC autyzmu i Zespołu Aspergera.
- Profil psychoedukacyjny (PEP-R) E. Schoplera w diagnozie i terapii dziecka z ASD.
Magdalena Łukasik- nauczyciel/logopeda
Ukończyła studia na Katolickim Uniwersytecie Lubelskim na kierunku „Pedagogika wczesnoszkolna” oraz studia podyplomowe na kierunku „Pedagogika przedszkolna.”
Ponadto:
- podyplomowe studia kwalifikacyjne: „Logopedia” na Uniwersytecie Pedagogicznym w Krakowie
- podyplomowe studia kwalifikacyjne: „Edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną (Oligofrenopedagogika) w Wyższej Szkole Zarządzania i Administracji w Zamościu.
Inne kursy i szkolenia:
- Dyslalia ankykoglosyjna – o krótkim wędzidełku języka,wadliwej wymowie i skuteczności terapii.
- Przychodzi dziecko do logopedy – jak przeprowadzić profesjonalne badanie logopedyczne.
- Zespół Aspergera – praca terapeutyczna z dziećmi i młodzieżą.
- Karty Oceny Logopedycznej Dziecka – KOLD do diagnozy dzieci w wieku od 1 miesiąca do końca 9 roku życia.
- Strategiczna metoda usprawniania realizacji fonemów dyslalii obwodowej.
- System interaktywnych multimediów w szkole – laptop i urządzenia multimedialne.
- Pokazuję, mówię, rozmawiam – terapia logopedyczna dziecka ze spektrum zaburzeń autystycznych.
- Ortodoncja w logopedii. Zastosowanie ortodontycznej oceny warunków zgryzowych zewnątrz i wewnątrzustnych w logopedycznej praktyce.
- Terapia sygmatyzmu międzyzębowego.
- Diagnoza i terapia jąkania i innych zaburzeń płynności mówienia.
- Wczesna diagnoza i stymulacja.
- Zagrożenie dysleksją i dysleksja w wieku szkolnym.
- Praca z dzieckiem autystycznym – początek drogi.
Elżbieta Falandysz – nauczyciel
Absolwentka UMCS w Lublinie na kierunku „Filologia Polska.” Ukończyła również studia podyplomowe – „Resocjalizacja” (Wyższa Szkoła Nauk Społecznych w Lublinie) , „Diagnoza i terapia autyzmu” oraz „Edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną” (oligofrenopedagogika) – Wyższa Szkoła Gospodarki Euroregionalnej im. Alcide De Gasperi w Józefowie.
Ukończone kursy i szkolenia:
- Specjalista ds. wypoczynku dzieci i młodzieży
- System interaktywnych multimediów w szkole – laptop i urządzenia multimedialne
- Logogłoski – ćwiczenia i zabawy logopedyczne przygotowujące do prawidłowej realizacji głosek
- Wczesna diagnoza autyzmu
- ABC spektrum autyzmu
- Ogólnopolska Konferencja Naukowo-Szkoleniowa „Komunikacja oraz jej alternatywy w zachowaniach społecznych osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu”
- Metoda terapii według prof. A. Tomatisa w treningu indywidualnym. Szkolenie podstawowe i średnio zaawansowane I i II stopnia
- Kształtowanie umiejętności i postaw – innowacyjność, kreatywność, praca zespołowa
- Jak sobie radzić z dziećmi trudnymi
- Stawianie granic w wychowaniu
W dalszym ciągu poszerza swoją wiedzę aktywnie uczestnicząc w konferencjach, warsztatach i szkoleniach.
Chętnie „przemyca” nauczanie przystając na dość nietypowe prośby swoich uczniów typu „Proszę pani, może byśmy się powygłupiali?”
Izabela Żukowska- nauczyciel języka niemieckiego i języka hiszpańskiego
Ukończyła studia magisterskie na Uniwersytet Marii Curie- Skłodowskiej w Lublinie na kierunku „Filologia Germańska”, a także studia podyplomowe: „Edukacja elementarna- wychowanie przedszkolne i nauczanie wczesnoszkolne” (Lubelska Szkoła Wyższa w Rykach) i „Filologia Hiszpańska” ( Wszechnica Polska Szkoła Wyższa w Warszawie).
Swoje kwalifikacje podnosi przez udział w różnych formach szkolenia i doskonalenia nauczycieli m.in.:
- Expertos ELE- konferencje metodologiczne dla nauczycieli języka hiszpańskiego
- Szkolenie wdrożeniowe Colorín Colorado w Krakowie
- XX Deutschlehrertag des Goethe- Instituts „Deutsch erleben”- cykl warsztatów metodycznych
- Neue Medien im DAF- Unterricht- warsztaty dla nauczycieli języka niemieckiego
- XIX Deutschlehrertag- warsztaty „Rund um die Musik” – cykl warsztatów metodycznych
- Warsztaty metodyczne dla nauczycieli języka hiszpańskiego
- Kurs języka hiszpańskiego poziom B1 Szkoła Języków Obcych Kingsbrook Idiomas w Barcelonie.
„Chcę rozwijać moje kluczowe kompetencje oraz zainteresować uczniów kulturą krajów niemieckojęzycznych i hispanojęzycznych, zachęcając ich jednocześnie do nauki języka niemieckiego i hiszpańskiego, gdyż nauka języków otwiera nas na świat, na inne kultury, a poza tym rozwija kreatywność, wyobraźnię, abstrakcyjne myślenie oraz ćwiczy pamięć.”
Małgorzata Raduj- nauczyciel
Nauczyciel dyplomowany, absolwentka Studium Wychowania Przedszkolnego w Szczebrzeszynie i Wyższej Szkoły Umiejętności Pedagogicznych i Zarządzania w Rykach na kierunku „Pedagogika w zakresie pedagogiki wczesnoszkolnej.” Ukończyła również studia podyplomowe z zakresu przyrody. Swój warsztat pracy stale rozwija dzięki kursom, szkoleniom oraz codziennym obserwacjom uczniów.
Ukończyła :
- Kurs kwalifikacyjny z zakresu oligofrenopedagogiki
- Kurs doskonalący Metoda Dobrego Startu
Szkolenia :
- Terapia ręki I i II stopnia
- Trening Umiejętności Społecznych Dzieci i Uczniów z Zespołem Aspergera, Zaburzeniami Zachowania, ADHD, Niedostosowanych Społecznie
- Zachowania trudne w pracy z dzieckiem z autyzmem i zespołem Aspergera
- Wspomaganie rozwoju ucznia szczególnie uzdolnionego w środowisku szkolnym
- Wewnętrzny System Zapewniania Jakości Pracy Placówki – zadania dla nauczyciela i wiele innych.
Ilona Zdunek-nauczyciel
Studia wyższe ukończyła na Katolickim Uniwersytecie Lubelskim i Wyższej Szkole Ekonomii i Innowacji w Lublinie na kierunkach: „Pedagogika i nauki o rodzinie z przygotowaniem pedagogicznym”, „Specjalizacja nauczycielską wychowanie do życia w rodzinie” i „Wiedza o społeczeństwie.” Uzyskała tytuł zawodowy magister pedagogiki w specjalności pedagogika szkolna i opiekuńcza. Absolwentka studiów podyplomowych z zakresu: „Zintegrowana edukacja przedszkolna i wczesnoszkolna”, „Terapia pedagogiczna i oligofrenopedagogika” oraz „Edukacja i rewalidacja osób ze spektrum autyzmu.” W celu zdobycia nowych umiejętności przydatnych w pracy zawodowej uczestniczyła w kursach i szkoleniach m.in.:
- Trening Umiejetności Społecznych Dzieci i Uczniów z Zespołem Aspergera, Zaburzeniami Zachowania, ADHD, Niedostosowanych Społecznie,
- Zachowania trudne w pracy z dzieckiem z autyzmem i Zespołem Aspergera, Terapia ręki I i II stopnia,
- ACC-Wprowadzenie alternatywnych i wspomagających metod porozumiewania się,
- Metoda Dobrego Startu,
- Kształtowanie umiejętności i postaw – innowacyjność, kreatywność, praca zespołowa
„Wybrane przez siebie kierunki kształcenia wynikały z chęci pracy z dziećmi i młodzieżą. Zdobytą wiedzę pedagogiczną, psychologiczną i społeczną staram się jak najlepiej wykorzystywać w swojej pracy.”
Marzena Luchowska – nauczyciel
Ukończyła studia licencjacki na Katolickim Uniwersytecie Lubelskim na kierunku „Pedagogika specjalna”, studia magisterskie na kierunku „Pedagogika specjalna z pedagogiką ogólną.” Dodatkowo ukończyła podyplomowe studia kwalifikacyjne z zakresu:
- pedagogika wczesnoszkolna z elementami pedagogiki przedszkolnej
- rewalidacja osób z autyzmem
- edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną (oligofrenopedagogika) ( w trakcie)
W celu podwyższenia kwalifikacji i nabycia nowych umiejętności uczestniczyła w wielu kursach i szkoleniach, m.in.
- Trening Umiejętności Społecznych dla uczniów z autyzmem, Zespołem Aspergera, zaburzeniami zachowania, ADHD, niedostosowanych społeczni,
- zachowania trudne w pracy z dzieckiem z autyzmem i Zespołem Aspergera,
- wspieranie rozwoju komunikacji osób ze spektrum autyzmu,
- praca z rodziną dysfunkcjonalną,
- Metoda Dobrego Startu stopień I i II,
- Terapia Ręki stopień I i II.
Agata Koman – nauczyciel / kierownik świetlicy
Ukończyła studia magisterskie na kierunku „Wychowanie fizyczne” (Akademia Wychowania Fizycznego w Białej Podlaskiej), a także studia podyplomowe z pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej oraz z bibliotekoznawstwa
Anna Surmacz- nauczyciel
Ukończyła studia magisterskie na Uniwersytecie Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie na kierunku-Pedagogika specjalna (tyflopedagogika i oligofrenopedagogika) oraz stydia podyplomowe- Edukacja przedszkolna i wczesnoszkolna z pedagogiką M. Montessori w Wyższej Szkole Pedagogicznej im.J.Korczaka w Lublinie.
W celu podwyższenia kwalifikacji ukończyła liczne kursy i szkolenia:
- Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno- terapeutycznych dla dzieci
z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego. - Działania diagnostyczne w odniesieniu do potrzeb edukacyjnych i rozwojowych, możliwości psychofizycznych i środowiska szkolnego uczniów.
- Zajęcia rewalidacji indywidualnej z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
- Skuteczne metody zaspokajania specjalnych potrzeb edukacyjnych uczniów.
- Interwencja w sytuacji przemocy rówieśniczej. Metoda Wspólnej Sprawy
wg Kena Rigbiego. - Design Thinking w nowoczesnej szkole.
- Szkolenie podstawowe z planu daltońskiego.
- Socjoterapia- skuteczna pomoc.
- Wzbogacanie warsztatu pracy nauczyciela.
- Dopalacze czym są i jak działają. Nowa twarz problemu społecznego.
- Kurs z zakresu profilaktyki uzależnień.
- Kurs dla kierowników placówek wypoczynku dzieci i młodzieży.
- Kurs dla wychowawców w placówkach wypoczynku dzieci młodzieży.
Uzyskała również certyfikaty:
- mediatora w sprawach oświatowych i rówieśniczych
- tutora I stopnia
- trenera myślenia krytycznego
Ewa Łuczka-Kapusta– nauczyciel języka angielskiego
Ukończyła studia licencjackie na kierunku filologia angielska – specjalność nauczycielska w Nauczycielskim Kolegium Języków Obcych w Zamościu, studia magisterskie na Uniwersytecie Marii Curie- Skłodowskiej w Lublinie na kierunku filologia angielska, a także studia podyplomowe na kierunku „Edukacja elementarna- wychowanie przedszkolne i nauczanie wczesnoszkolne” (Lubelska Szkoła Wyższa w Rykach). Odbyła kurs dla nauczycieli w Londynie „The Essential Knowledge of Key Stage Teaching. Swoje kwalifikacje podnosi poprzez udział w różnych szkoleniach i warsztatach dla nauczycieli.
Magdalena Kurzyńska – nauczyciel
Fizjoterapeuta/Terapeuta Si/Nauczyciel wspomagający
Ukończyłam studia magisterskie na kierunku fizjoterapia w WSZiA w Zamościu. Certyfikowany Terapeuta Integracji Sensorycznej. Posiadam kilkuletnie doświadczenie w swoim zawodzie i w pracy z dziećmi. Systematycznie podnoszę swoje kwalifikacje.
Ukończone studia podyplomowe:
– Przygotowanie pedagogiczne
– Edukacja i rewalidacja osób ze spektrum autyzmu (Autyzm).
Odbyte kursy i szkolenia:
– Neurofizjologiczne podstawy Integracji Sensorycznej- I stopień;
– Terapia i Diagnoza Integracji Sensorycznej- II stopień;
– Kurs kwalifikacyjny z zakresu oligofrenopedagogiki
– szkolenie z Kinezjologii Edukacyjnej Metody dr Paula Dennisona i Gail Dennison.
– szkolenie Program Rozwoju Komunikacji Makaton -poziom pierwszy.